Hogyan követheted nyomon kampányaidat a Google Analytics e-mail követésével?

Powered by Pipedrive

Az e-mail marketing analitika helyes használata az, ami elválasztja a rendszeres e-mail marketingeseket a jó e-mail marketingesektől. Sok e-mail marketinges nem is tud a Google Analytics e-mail nyomon követéséről.

A Google Analytics egy hatékony weboldal-követő eszköz, amely kampánykövetésre is használható.

Miért érdemes a Google Analytics-et használni az e-mail szolgáltató (ESP) beépített analitikai eszközei helyett?

Nem kell egyik analitikai eszközt választania a másik helyett, mindkettő együtt dolgozik az Ön érdekében, de ha a Google Analyticsben követed nyomon a e-mail kampányaid, és azt használod a fő webhelyed nyomon követésére is, akkor nagyon kényelmesen össze tudod hasonlítani a különböző forrásokból származó felhasználói viselkedést és forgalmat, és kihasználhatod a Google szoftver számtalan funkcióját.

A Google Analytics azonban önmagában nem fogja helyettesíteni az ESP jelentéseit. Például a megnyitott e-maileket nem lehet nyomon követni a Google Analytics segítségével. A Google Analytics segítségével csak a weboldalára történő kattintásokat és a weboldalán végzett tevékenységeiket tudja nyomon követni, de ez így is, úgy is nagyon hasznos.

Hogyan integrálhatom a Google Analytics e-mail nyomon követését a kampányomba?

Kezdetnek hozzon létre egy Google Analytics fiókot, ha még nincs. Nyilvánvalóan jobb, ha a webhelyet és az e-mail kampányt ugyanazzal a nyomkövető szoftverrel követed. Egyszerűen csak kövesd az oldal integrációs utasításait, és folytasd ezt a cikket, ha már működik a Google Analytics a webhelyeden.

Ahhoz, hogy elkezdhesd a linkek követését a kampányaidban, megfelelően meg kell formáznod őket, ha az ESP-d nem támogatja a linkek automatikus formázását. A linkeket úgy kell formáznod, hogy az analitikai szoftver tudja, hogy a link melyik forráshoz és kampányhoz köthető.

A Google URL építőjét használhatod a linkek egyszerű formázásához. Itt vannak a lépések:

  • Illeszd be a nyomon követni kívánt URL-t a "Webhely URL" mezőbe.
  • Add meg a látogatások forrását a 'Kampány forrása' mezőben - általában az ESP nevet adod ide.
    Állítsd be a kampányod médiafelületét a 'Campaign Medium'-ban a legtöbb esetben egyszerűen az "email"-t fogod itt használni.
  • A "Kampány neve" mezőben add meg a kampány elküldésének dátumát.
  • Kattints az 'URL generálása' gombra, és a végeredmény egy formázott link lesz.
  • Bár a 'Kampány neve' azt sugallja, hogy ebben a mezőben a kampány neve lesz, hosszú távon nagyobb jelentősége van a küldés dátumának. Az "nl" előtag arra utal, hogy egy hírlevélről van szó, amit küldesz (erre még visszatérünk egy kicsit később).

Az adatok beolvasása

Miután elküldted az első kampányodat a Google Analytics (GA) követéssel, jelentkezz be a fiókodba, és kattints a "Jelentés megtekintése" gombra a nyomon követett weboldal esetében.


Ezután a 'Forgalmi források' menüpontban kattints a 'Kampányok' menüpontra, és láthatod, hogy mely kampányok generálták a legtö
bb látogatást.

Az adatok hosszú távú rendszerezése

Ahhoz, hogy statisztikáinak hosszú távon is legyen értelme, nagyon gondosan meg kell tervezni a tényleges adatgyűjtés folyamatát.

Az egyes kampányok elnevezése az egyes e-mailek "tárgy" mezőjeként segít rövid távon könnyebben felismerni a kampányt. A kampány tényleges dátuma azonban sokkal értelmesebb statisztikává válik, amikor az e-mail mérőszámokat hónapok, évek stb. szerint szeretnéd összehasonlítani.

Kövesd az elnevezési konvenciókat, és az évek során sokkal rendezettebb e-mail marketingjelentéseket fogsz kapni. megtekintése" gombra a nyomon követett weboldal esetében.

Ezután a "Forgalmi források" menüpontban kattints a 'Kampányok' menüpontra, és láthatod, hogy mely kampányok generálták a legtöbb látogatást.

A fejlett szegmensek használata az e-mail kampányok nyomon követésének fokozásához

A Google Analytics Speciális szegmensek funkciója lehetőséget kínál az adatok tagolására bizonyos feltételekkel, hogy könnyen használható eredményekre tehess szert, amelyeket összehasonlíthatsz a mérőszámaid más adataival.

A Speciális szegmensek használatával az eredményeket év, hónap és kampánytípus szerint szűrheted. Ha például csak a hírlevelek nélküli adatokat szeretnéd szűrni, létrehozhatsz egy szegmenst a "does not start with" feltétel és az "nl" értékkel.

Ha a hírlevelekhez az 'nl' előtagot, a promóciós e-mailekhez pedig a 'pr' előtagot adod hozzá, akkor össze tudod hasonlítani a promóciós e-mailekből és a rendszeres hírlevelekből generált látogatásokat.

E-mail megnyitás és kattintás értesítés

Használd a Pipedrive sales és marketing CRM rendszert levelezésre vagy integrált leveleződet a szoftverrel, így követheted az elküldött levelek sorsát, és az azokkal kapcsolatos aktivitásokat.

Mikor használhatod az e-mail követést

- akár minden egyes egyedi levélnél

- akár csoportos e-mail küldésnél

- akár hírlevelek kiküldésénél

Az értesítések a megnyitásról, illetve az e-mail-ben történő kattintásokról érkeznek. Mindez egy fontos eszköze lehet a potenciális ügyfelek minősítésének.

A Pipedrive az egyik legmagasabbra értékelt sales és marketing CRM eszköz a piacon.

Nagyon jól igazodik az igényekhez, 15 EUR/hó-tól elérhető, így csak te és vállalkozásod számára előnyös funkciókhoz kapsz hozzáférést, de az összes kulcsfontosságú funkció alapfelszereltségként jár.

A legjobb az egészben, hogy 14 napig ingyenesen kipróbálhatod! Gyors regisztráció és set-up, nem szükséges bankkártya.

Részletes információ a pipedrive-ról ITT!

Végső gondolatok

Hiába alkalmazol pontos intézkedéseket az e-mail marketingjelentések rendszerezésére, ha a végén nem kezdesz semmi hasznosat az adatokkal.

A Google Analytics egy nagyon hatékony nyomon követési eszköz számtalan funkcióval, mint például a célok és a riasztások nyomon követése; használd őket okosan, gondolkodj hosszú távon, és a lead-ek jönni fognak.

Vissza