Az értékesítési folyamatod felépítéséhez szükség van néhány hozzávalóra. Nem kell őrületesen nehéz dolgokra gondolni : most megmutatjuk, mi kell egy hatékony értékesítési rendszer felépítéséhez.
1️⃣ Lista
Amikor cégeknél elkezdjük felépíteni a rendszert, akkor mindig feltesszük a kérdést: van meglévő és potenciális ügyféllista, amivel el lehet kezdeni az újabb üzletek generálását?
A következő fontos kérdés, hogy ez a lista milyen minőségű. Meglévő ügyféladatbázisnál sem egyszerű az adatok mélységének meghatározása, hiszen ezen adatok alapján lehet automatikus upsell kampányokat indítani. Újabb eladásokat generálni.
A potenciális ügyfeleket tartalmazó listák tekintetében pedig az lesz a kulcs kérdés, hogy mennyire tükrözi az ideális célcsoportodat és az ideális vásárlóid profilját mindez.
Olyan listával tudsz hatékonyan dolgozni, ahol minél nagyobb számban megtalálhatók olyan kontaktok, amelyek leképezik az ideális vevőid jellemzőit.
2️⃣ Az értékesítési folyamatod állomásai
Az értékesítési folyamatoknak számos változata van. Ez mindig egyedi, mert változik attól függően, hogy a céged milyen terméket vagy szolgáltatást értékesít és milyen piaci szegmensben tevékenykedik.
Úgy érdemes kialakítani az állomásokat, hogy minden értékesítő számára érthető és követhető lépésekből álljon.
Egy példa:
.: kutatás
.: kapcsolatteremtés
.: igényfelmérés
.: szükségletek azonosítása
.: ajánlat
.: tárgyalás
.: zárás
Ezek a lépések mind-mind felépíthetők, leképezhetőek a Pipedrive rendszerében.
3️⃣ Bevétel célkitűzés
Az értékesítési céljainkat le kell tudnunk fordítani a számok nyelvére. A féléves, negyedéves célok szem előtt tartása közben tudnunk kell, hogy hova akarunk eljutni 1-2-3 év alatt.
Ehhez - a számok nyelvén - meg kell határozni az árbevételi céljainkat.
Ez segít megválaszolni olyan kérdéseket, mint „Hány potenciális ügyfelet kell megszólítanunk ahhoz, hogy elérjük a célkitűzéseinket?”
👉 Ha szeretnéd a következő szintre emelni a sales folyamataid hatékonyságát, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!