CRM az építőiparban: Hogyan válaszd ki a számodra tökéletes rendszert?
Az építőiparban nem mindig egyszerű új ügyfeleket szerezni, és meg is tartani őket, igaz? A jó hír: ma már léteznek olyan szoftverek, amelyek kifejezetten abban segítenek, hogy a céged több üzletet kössön, hatékonyabban dolgozzon, és a partnereid is elégedetten távozzanak. Ilyen például a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) rendszer.
Lehet, hogy az építőiparban még nem feltétlenül a legújabb tech megoldások uralják a terepet, de ez rohamosan változik. Sokan már rájöttek, hogy a digitalizáció nem nyűg, hanem óriási versenyelőny. Ahogy egyre többen keresnek hatékonyabb megoldásokat, egy jól megválasztott CRM rengeteget tud dobni a vállalkozásod teljesítményén.
Miért érdemes CRM-et használnod?
A CRM lényege, hogy sokkal jobban átláthatod és irányíthatod az összes üzleti kapcsolatodat – legyen szó leadekről, ügyfelekről, partnerekről vagy akár alvállalkozókról. Ráadásul a CRM-ek már nem csak arról szólnak, hogy vezetjük a kontaktlistát. Automatizálnak, riportokat készítenek, segítenek a csapaton belüli kommunikációban – magyarul: sokkal szervezettebbé teszik a mindennapi munkát.
Ha kisebb a céged, akkor sincs semmi gond. Épp a kisebb vállalkozások profitálnak a legtöbbet egy jól bevezetett CRM-ből. Olyan ügyféladatbázist építhetsz, ahol egy helyen látod a partnereidet, projektjeidet, sőt a teljes kommunikációs folyamatot – ráadásul bárhonnan elérhetően, akár a telefonodról is. Ugye milyen jól hangzik, hogy nem kell többé e-mailek és elmentett Excel fájlok között kutakodnod?
A CRM több, mint egy egyszerű névjegyzék
A legjobb CRM-ek nem csak a vevőidet kezelik. Gondolj bele: az építőiparban rengeteg szereplő van jelen – generálkivitelezők, alvállalkozók, beszállítók. Mindenki külön-külön igényli a figyelmet. Eddig ezeket sokszor külön dokumentumokban, e-mailekben tartottad nyilván. Egy CRM-mel viszont mindegyik kapcsolatodat egyetlen, jól átlátható felületen kezelheted.
Ha pedig ki kell menned a terepre, a mobilapp segítségével bárhol és bármikor belenézhetsz, hogy éppen hol tart egy projekt, kik a felelősök, vagy melyik ajánlatot érdemes most gyorsan lezárni.
Pontosabb előrejelzések, stabilabb pénzügyek
Az építőiparban a költségtervezés és a profit előrejelzése kulcsfontosságú. Sokan panaszkodnak arra, hogy megcsúsznak a határidők, nem úgy alakulnak a költségek, ahogy várták, és emiatt a profit is elmarad a várttól. Egy CRM-ben viszont minden információt naprakészen látsz, így valósabb képet kaphatsz arról, mire számíthatsz. Nem vaktában lövöldözöl, hanem stabil adatokra alapozol. Ez megkönnyíti a kalkulációidat és segít megelőzni a kellemetlen meglepetéseket.
Hozz ki többet a hírnevedből!
Az építőiparban a jó hírnév mindennél fontosabb. Egyetlen rossz tapasztalat is eltántoríthat egy leendő ügyfelet. Ha viszont van egy rendszered, amiben minden interakció, megbeszélés, ajánlat és projekt előrehaladás pontosan nyomon követhető, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy valaki elégedetlenül távozik. Egy CRM-mel nem csak a kapcsolatokat kezeled hatékonyabban, hanem a vállalkozásod hírnevét is építed.
Mit nyersz vele?
Rendszerezett kapcsolatok és projektek: Minden adat egy helyen, nincs többé káosz.
Automatizált folyamatok: Sok kis apróságot a CRM elintéz helyetted, így több időd marad a tényleg fontos dolgokra.
Valós idejű információk: A helyszínen is pontosan tudod, mi történik éppen, nem vagy irodához kötve.
Jobb döntések: Tisztábban látod, hol érdemes bevetni az erőforrásaidat, melyik projekt ígér biztos sikert.
Növekvő bevételek: Hatékonyabb ügyfélkezeléssel több eladást zárhatsz.
Hogyan válassz a sok közül?
Nem mindegy, milyen CRM-et szerzel be. Nézd meg, hogy a rendszer kínál-e olyan funkciókat, mint:
Áttekinthető értékesítési folyamatkezelés (sales pipeline)
Tevékenységkövetés és riportok
Könnyű beállíthatóság és testreszabhatóság
Integrálhatóság más eszközeiddel
A Pipedrive például kifejezetten jól testreszabható az építőipari igényekre, és még 14 napig ingyen ki is próbálhatod!
Ne csak a nagyokra gondolj!
Ne hidd, hogy a CRM csak a több száz fős cégeknek való. Egy családi vállalkozás, egy kicsi, de minőségi szolgáltatásokat nyújtó építési csapat ugyanolyan jól jár vele. Ha épp te vagy a cégvezető, a HR-es, a marketinges és az anyagbeszerző egy személyben, akkor főleg szükséged van egy rendszerre, ami leveszi a válladról a felesleges adminisztratív terheket. Így több időd marad arra, hogy valóban értéket teremts az ügyfeleidnek.
A lényeg: Legyél hatékonyabb!
A CRM bevezetésével szervezettebb leszel, jobb élményt nyújtasz az ügyfeleidnek, és növeled a bevételedet. Egy ilyen rendszert használva végre lesz időd azokra a dolgokra, amik igazán számítanak: az üzlet fejlesztésére, a minőségi kivitelezésre és a hosszú távú növekedésre.
Próbáld ki, tapasztald meg a különbséget, és légy az az építőipari vállalkozás, aki nem csak dolgozik, hanem fejlődik is!
Powered by Pipedrive: https://www.pipedrive.com/en/blog/crm-for-construction