Üdv blogunkban – ahol az értékesítés és a hatékonyság találkozik

Csősz András vagyok, mint értékesítési vezető, 2016 óta használom napi szinten a Pipedrive-ot- 2022-től pedig segítek vállalkozóknak bevezetni ezt a rendszert. Ezért hoztam létre ezt a blogot is. Így megoszthatom a tapasztalataimat, és segíthetek neked is hatékonyabbá tenni a folyamataidat és az ügyfélkezelést..Hozd ki a legtöbbet a Pipedrive-ból, és pörgesd fel a vállalkozásod velünk!

Böngészek

Motivált sales csapatot szeretnél? Itt van 18 bombabiztos tipp, amivel elérheted azt.

Képzeld el: van egy lelkes, energiától duzzadó értékesítői csapatod, ahol a kollégák nemcsak jól érzik magukat, de a teljesítményük is szárnyal – és ezzel együtt a céged profitja is. Ugye, jól hangzik? A sikeres értékesítés kulcsa nem csak a jó termék vagy a profi marketing, hanem az, hogy a sales-esek valóban motiváltan, jókedvűen dolgozzanak nap mint nap.

De a munkahelyi vidámság nem azt jelenti, hogy egész nap stand-up komédiát nyomtok az irodában, vagy állandóan a nyaralásról álmodoztok. Ehelyett érdemes néhány tudatos lépést tenni, hogy az embereid örömmel húzzák be reggel az irodai ajtót, és délután elégedetten távozzanak. Figyelj, mert most 18 olyan tippről lesz szó, amelyek a gyakorlatban is működnek, és a legnagyobb szaklapok (Entrepreneur, Fortune, Business Insider, Fast Company, The New York Times) is ezt erősítik meg.

1. Tevékenység, nem csak eredmény!
Ne ragadj le a számoknál! Attól, hogy egy adott deal nem jön össze, még nem dől össze a világ. Arra koncentrálj, amit te és a csapatod irányíthattok – a konkrét cselekvésekre. Hogyan kommunikáltok? Milyen gyakran hívtok fel ügyfeleket? Mennyire figyeltek a partner igényeire? Ezeken ti uralkodtok, a végső döntésen nem.

Motivációs javaslat: Hangsúlyozd, hogy a kulcs a jól megválasztott tevékenységekben rejlik. Ha a helyes útra fókuszáltok, az eredmények szinte maguktól megérkeznek.

2. Elismerés – nem csak a nagy dobásoknál
Értékeli a csapatod, hogy figyelsz rájuk? A hála kincset ér. Mutasd ki: ne csak a legnagyobb sikereknél, hanem a kisebb eredményeknél is. Adj konkrét dicséretet, legyen nyitott az ajtód, mutasd ki a bizalmat. Két varázsszó, amit nem lehet elégszer mondani: „Köszönöm, jól csináltad!”

Tipp: Tarts „megbecsülés napokat” – elismerő díjakkal, kedves gesztusokkal. Apróság, de óriási a hatása.

3. Adj nekik célt, de az utat hagyd rájuk!
Az emberek imádják, ha ők irányíthatnak. Mondd meg, hova akarsz eljutni, de azt hagyd rájuk, milyen úton érik el a célt. Ettől sokkal erősebb lesz a felelősségérzet és a sikerélmény.

4. Oszd meg a kormányrudat!
Ne mindig te légy a főnök, aki mindent visz. Ha új projekt indul, adj lehetőséget másnak a vezetésre. Ettől a csapattagok megtapasztalják a felelősség ízét, és nemcsak tanulnak, de motiváltabbak is lesznek. Ráadásul így neked is kevesebb teher lesz a válladon.

5. Gondold át az „effektivitást”
A „mindent hatékonnyá tenni” szemlélet sokszor kiüti a munkavégzés örömét. Ha túlzottan feldarabolod a munkát, elveszik a lélek belőle. Próbálj úgy átalakítani monoton feladatokat, hogy valami értelmet, kihívást vigyél beléjük.

6. Autonómia emlékeztető
Mondd el a csapatodnak, mennyi szabadságuk van! Meglepő, de sokszor nem is tudják, mennyire szabad kezet kaptak. Ha rájönnek, hogy a saját kezükben a kormány, máris jobban fognak teljesíteni.

7. Egymás boldogsága is számít
A boldogság ragadós. Ha mindenki vigyáz mindenki jókedvére, az kihat az ügyfélkapcsolatokra is. Ne csak a vásárló örüljön, hanem a csapattag is! Ha ők boldogok, azt az ügyfél is megérzi.

8. Teljesíts túl, de miért is?
Mert működik! Ha nemcsak azt adod, amit várnak, hanem annál többet, észre fogod venni: te is jobban érzed magad a bőrödben. Adj a csapatodnak pluszt, és ők is többet tesznek majd le az asztalra.

9. Légy őszinte és átlátható
Ha megváltozik valami, ne csak közöld, hanem magyarázd is el a miértjét. Ettől a kollégák megértik a döntést, és nagyobb eséllyel állnak mögéd. A transzparencia növeli a bizalmat, a bizalom pedig a motivációt.

10. Kis boldogságlökések – csoki és humor
A kutatások igazolják, hogy a jó kedv 12%-kal növeli a termelékenységet. Nem kell nonstop csokizabálás vagy YouTube-parti minden reggel, de időnként adj be a rendszerbe egy kis vidámságvitamint. Megéri.

11. Pénz, mint motivációs alap
Ne legyünk álszentek: a fizetés igenis számít. Ha a bérezés korrekt, a csapat is nyugodtabb, elégedettebb. Ez az alap. Ne feledd: a pénz nem minden, de egy biztos alapot ad.

12. Extra juttatások = extra elégedettség
A fizetésen túl az emberek imádják a juttatásokat. Ez lehet egészségbiztosítás, több szabi, egy jó well-being program. Ha a kollégák érzik, hogy törődsz velük, megduplázódhat az elégedettségük.

13. Nem csak pénz: a hála varázslata
A köszönet olyan fegyver, amellyel mindkét fél nyer. Ha rendszeresen megköszönöd a munkát, a csapatod sokkal pozitívabban tekint a közös feladatokra. Ez annyira egyszerű, hogy szinte fáj, ha nem csinálod.

14. Kevesebb felesleges meeting, több szünet
A hosszú, unalmas meetingek energiát szívnak. Szervezd meg jobban az időt! A hatékony, rövid megbeszélések mellett hagyj helyet spontán kapcsolatépítésre, kis pihenésre. Csökken a stressz, nő a produktivitás.

15. Együtt lazulni – csapatépítés másként
Egy közös kerti parti, egy reggeli meglepetés, egy spontán ebéd – ezek az apró gesztusok elképesztően megerősítik a csapatszellemet. Ne gondold túl, néha a legegyszerűbb dolgok hatnak a legjobban.

16. Egyértelmű elvárások
A bizonytalanság öl. Ha nem tudja az értékesítő, pontosan mit vársz tőle, frusztrált lesz. Ülj le, beszélgess vele, és tisztázzátok a célokat, feladatokat. Mindenki jobban alszik utána.

17. Ismerd meg őket személyesen!
Melyik kollégád miben erős? Kit mi motivál? Minél jobban ismered a csapatod tagjait, annál hatékonyabban tudod őket irányítani, fejleszteni. Ez nem nagy varázslat, csak figyelj rájuk!

18. Mozogjatok együtt!
Lehet, hogy a közös edzés elsőre furán hangzik, de egy kis testmozgás csapatban olyan kapcsolatokat épít, amelyek később az irodában is jól jönnek. Ha nem megy a közös edzés, támogasd a kollégák sportolását, kondibérletét. Egészségesebb, fittebb kollégák = jobb teljesítmény.

Záró gondolat: Hozd elő a belső „Boldogságfőnöködet”!
Akár leadeket követtek, akár ügyfélsikerre fókuszáltok, akár a sales folyamatokat finomhangoljátok, a boldogság tényező nem maradhat ki a képletből. Ha a munkakörnyezet pozitív és a csapatod valóban jól érzi magát, akkor a termelékenység, a profit és a munkamorál is új szintre lép.

Ne feledd: a boldogabb csapat boldogabb ügyfeleket és nagyobb sikereket hoz! Hajrá!

Powered by Pipedrive: https://www.pipedrive.com/en/blog/sales-motivation-tips

<All Posts

Most Ön következik!

A Pipedrive egy díjnyertes ügyfélkapcsolat-kezelő eszköz a piacon. Úgy tervezték, hogy skálázható legyen.

Három árképzési szint közül választhat, így csak az Ön és vállalkozása számára előnyös funkciókhoz kap hozzáférést, de az összes kulcsfontosságú funkció alapfelszereltségként jár.

Online szoftverbemutató

Hogyan használd a Pipedrive-ot? 👇

Újabb tartalmakért iratkozz fel te is Youtube csatornánkra!

"Nagyon jó a rendszer, mint értékesítői szoftver elengedhetetlen a sikerhez, mert a legtöbb üzlet az utánkövetés fázisban tud elcsúszni."

Török Dávid

CEO, ingatlanszakértő

TDG Ingatlan Iroda

www.torokdavid.hu

„A rendszer bevezetésével a tervezőasztalról végre a gyakorlatba is átkerültek a korábban modellezett vevőszerző automatizmusaink. Ráadásul már pontosan látjuk, hogy a potenciális ügyfeleink a vásárlói útvonal mely szakaszában járnak éppen, és hogyan terelhetjük tovább őket. Így gyakorlatilag automatizálni tudtuk az ügyfélszerzést és a kosárérték növelését is.


Pongor-Juhász Attila

CEO, bestseller könyvíró és üzleti mentor

Pongor Group

www.pongorkiado.hu

"Nem tudom, hogy tudtunk a Pipedrive előtt dolgozni. Működtünk. Nem is rosszul. Most már viszont látom, hogy nem hatékonyan."


Baranyi Csaba

CEO, Galamb Tailoring

www.galambszabosag.hu

Forbes - CRM - Sales and Workflow

„Akármit csinálsz, jön a kérdés, hogy oké, de mi a következő lépés? Mert mindig van következő lépés. Ha meglévő partner, ha új ügyfél, akkor is. ’Kedves András, szeretném a szolgáltatást, hívjon vissza tavasszal’ – mondja, akkor hívjuk is vissza tavasszal, mert akkor már talán csak azt mondja, hogy ’jó, kérek még egy hetet’. És a Pipedrive szólni fog tavasszal, hogy hívni kell, nem marad ott a jegyzeteim vagy a leveleim között.”


Érdekel az értékesítés? Akkor olvasd el a Forbes-ban megjelent cikkünket, és közben minket is egy kicsit jobban megismerhetsz.

Találkozz a kibővült csapatoddal!

Találkozzunk egy online meeting keretében, hogy megismerjük az elképzelésedet és beszéljünk a lehetőségekről! Elérhetőségeink:

Telefon: +36 30 908 7743

E-mail: hello@salesandworkflow.hu

Címünk: Pipedirve tréning stúdió
1112 Budapest, Budaörsi út 153, Fonte Irodaház I. em.

Foglalj egy online időpontot!